5 მიზეზი, რის გამოც სამგზავრო თვითმფრინავები თითქმის ყოველთვის თეთრად იღებება - SUM.GE
  • ხუთ. ივნ 8th, 2023

5 მიზეზი, რის გამოც სამგზავრო თვითმფრინავები თითქმის ყოველთვის თეთრად იღებება

BySUM.GE

აპრ 4, 2023

იმისდა მიუხედავად, რომ თითოეულ ავიაკომპანიას აქვს საკუთარი კორპორატიული ფერის სქემა – ლაივერი, აეროპორტებში თვითმფრინავების აბსოლუტური უმრავლესობა თითქმის ყოველთვის თეთრია. ცნობადობის გასაზრდელად ან სარეკლამო კამპანიის ფარგლებში, ფლოტის ნაწილი შეიძლება შეღებილი იყოს ნათელ ფერებში, მაგრამ, როგორც წესი, ეს არის არაუმეტეს 1 – 3 თვითმფრინავი რამდენიმე ათეულიდან (ან თუნდაც ასობით), რაც კომპანიას აქვს მის განკარგულებაში. მაგრამ რატომ არის თეთრი ასე კარგი?

რატომ იღებება ისინი, როცა შეიძლება მათი გაპრიალება?

დასაწყისისთვის, მოდი გავარკვიოთ რატომ ღებავენ თვითმფრინავებს საერთოდ.
შეღებვა ანიჭებს თვითმფრინავს მოწესრიგებულ იერს, ასევე იცავს მას მცირე ნაკაწრებისგან, დაჟანგვისგან, თვითმფრინავის საწვავის დაღვრისგან და ა.შ. მაგრამ რატომ გჭირდებათ საღებავი, თუ იგივე ეფექტის მიღწევა შესაძლებელია მის გარეშე? ყოველივე ამის შემდეგ, რამდენიმე ათეული წლის წინ, ზოგიერთმა ავიაკომპანიამ ამჯობინა საღებავის მინიმუმამდე დაყვანა. კერძოდ, American Airlines-ის თვითმფრინავებს ჰქონდათ გამორჩეული ვერცხლისფერი გარეგნობა, რადგან მათი ფიუზელაჟის ზედაპირის დიდი ნაწილი გაპრიალებული ალუმინის იყო.

შეუღებავი თვითმფრინავის უპირატესობად ითვლება დაბალი წონა და, შესაბამისად, საწვავის შემცირება. მაგალითად, 0,1 მმ სისქის საღებავის ფენა Boeing 737-700-ზე 81,2 კგ-ს უმატებს თვითმფრინავის მასას, ხოლო Boeing 747-400-ის შემთხვევაში ეს მაჩვენებელი 251,7 კგ-ია. ეს უდრის 1 – 3 მგზავრს, რომლებიც არ იხდიან ბილეთების საფასურს, მაგრამ ესწრებიან თითოეულ რეისს.

მიუხედავად ამისა, შეღებვა მაინც უფრო მომგებიანია, ვიდრე გაპრიალება: თვითმფრინავის საღებავი ახლდება 4-10 წელიწადში ერთხელ, მაგრამ გაპრიალებული თვითმფრინავები უნდა განთავსდეს ანგარში წელიწადში 3-ჯერ, კარგად გარეცხილი და ცვილის მექანიკური გასაპრიალებელი მანქანების გამოყენებით. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ზედაპირი დუნდება და გაპრიალების დამცავი ეფექტი ქრება.

ბოინგის გათვლებით, შეღებილი თვითმფრინავების საერთო საოპერაციო ხარჯები 0,06%-0,3%-ით დაბალია, ვიდრე გაპრიალებული თვითმფრინავების. გაპრიალების კიდევ ერთი მინუსი იყო მგზავრების საჩივრები, იმის შესახებ რომ ფიუზელაჟიდან არეკლილი სინათლე მზიან დღეებში აღიზიანებდა თვალებს.

თანამედროვე თვითმფრინავების მოდელები შეიცავს სულ უფრო ნაკლებ ლითონს და სულ უფრო მეტ კომპოზიციურ მასალებს, რომლებიც შეიძლება იყოს მოხატული, მაგრამ არა გაპრიალებული. ამ გარემოებისა და ზემოაღნიშნული უარყოფითი მხარეების გამო, გაპრიალებული თვითმფრინავები წარსულს ჩაბარდა და ფერწერა გახდა უდავო.

რატომ არის თეთრი ფერი ასე კარგი თვითმფრინავებისთვის?

  1. მოვლის სიმარტივე. თეთრ ფონზე, უფრო ადვილია ნებისმიერი ბზარის, ჩაღრმავების და ზედაპირის სხვა დაზიანების აღმოჩენა, ასევე ზეთის ან სხვა რაიმე სითხის წვეთების აღმოჩენა;
  2. Ხარჯების შემცირება. თვითმფრინავის ნათელ ფერებში შეღებვა ზრდის შეღებვის მთლიან ღირებულებას $50,000-დან $200,000-მდე, თვითმფრინავის ზომისა და ნიმუშის მიხედვით. ნათელი ნიმუშები უფრო სწრაფად ქრებოდა, რის გამოც თქვენ უფრო ხშირად უნდა განაახლოთ საფარი. გარდა ამისა, ბევრი ავიაკომპანია პერიოდულად ყიდის თავის თვითმფრინავებს სხვა გადამზიდავებზე. თქვენ შეგიძლიათ გაყიდოთ თეთრი თვითმფრინავი უფრო სწრაფად და უფრო მაღალ ფასად, რადგან მყიდველს არ უწევს დროისა და ფულის დახარჯვა ხელახლა შეღებვაზე;
  3. შემცირებული ტემპერატურის სტრესი. დაახლოებით 10 კმ სიმაღლეზე ფრენისას ჰაერის ტემპერატურა ზღვაში საშუალოდ -40-დან -60°C-მდეა, აეროპორტში კი +40°C-ს აღემატება. თეთრი ფერი ირეკლავს უფრო მეტ მზის შუქს, ვიდრე ნებისმიერი სხვა ფერი, რაც ხელს უწყობს ფიუზელაჟის ზედაპირის გათბობას. ეს ნიშნავს, რომ ლითონის თერმული გაფართოება არ იქნება ისეთი გამოხატული, რაც დადებითად მოქმედებს საფარის გამძლეობაზე.
  4. თვითმფრინავის ავარიული დაშვების ან მისი ჩამოვარდნის შემდეგ სამძებრო ოპერაციების დროს ყველაზე ადვილია ჰაერიდან თეთრი ნარჩენების აღმოჩენა. გამონაკლისს წარმოადგენს თვითმფრინავები, რომლებიც ძირითადად დაფრინავენ თოვლიან პოლარულ რეგიონებში, ამიტომ ისინი ხშირად შეღებილია წითლად ან ნარინჯისფრად;
  5. თეთრი ფერი შესამჩნევად ჩანს ცაზე, რაც ჩიტებს მეტ დროს აძლევს, რათა თავიდან აიცილონ თვითმფრინავი. ამრიგად, ამ ფერში შეღებვა ამცირებს ფრინველებთან შეჯახების ალბათობას.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *